logo

De stemmingsbus (kids programma)

Children looking out school bus windowDe stemmingsbus

Waarbij we kinderen zich bewust laten worden hoe belangrijks je eigen stemming is en hoe stemmingen andere beïnvloeden.

De opdracht is de zelfde stemming aan te nemen van de buschauffeur als je de bus in wilt. De passagiers die al binnen zijn leren goed op welke stemming wordt aangenomen en nemen deze met z’n allen ook over.

5 vingers

We gebruiken bij deze training een A3 formaat karton waarbij we de kinderen vragen hun eigen hand over te trekken op het karton. Daarna gaan we aan de slag met alle vingers, pink en duim.

We vragen ze bij elke vinger aan te geven wat daarbij belangrijk is en dit op te schrijven of te tekenen.

De wijsvinger: waar wil ik naar toe (doel)

De duim: waar ben ik goed in (talent)

De middelvinger: waar heb ik maling aan (overtuigingen)

De ringvinger: wie zijn belangrijk voor me en waar ben ik trouw aan (loyaliteit en kernwaarden)

De Pink: waar wil ik nog in groeien (ontwikkeling)

Het doel van deze knutsel opdracht is dat we kinderen op een speelse manier zich wat bewuster laten worden over waarden, doelen, overtuigingen en persoonlijke ontwikkeling. Uiteraard gebruiken we deze woorden niet letterlijk in de training.

Uiteraard zullen de kids alleen maar het idee hebben dat ze leuk aan het spelen zijn, daarom noemen wij het geen kanjer training.

Zie jij als leraar mogelijkheden voor bij jouw op school. Neem contact op via het contact formulier of bel met Tammo Witmondt

Datum: August 08, 2014